Thursday, February 24, 2011

...KejadiAN di TESCO, Rawang...

Salam Ceria dan Salam 1 Malaysia....

Haluuu u ols...Hari ni mood sangat tidak okeh...Suka dok karan ja pantang silap sket...Nak cerita pasai smalam p Tesco Rawang...Actually tadak menda pun tapi saja sebab nak luahkan perasaan kan...Cerita dia cenggini...

KEJADIAN PERTAMA :-

Tempat Kejadian :  Depan escalator Tesco Rawang

Aku dan En DF dok jalan2 nak nek escalator tetiba ada lah sorang hakak ni jalan kalut2 then trus cross dan langgar lah En DF...Dh tu Cik ZE selaku 'siren' En DF soundlah "Kak len kali jalan pandang depan bukak mata takkan tak nampak orang kot"...Boleh pulak hakak itu sound aku "Kalau dah kau nampak kenapa tak elak"...Eewahh ewahhhh dia yang jalan terus cross orang je mana lah kita nak p tau..Lain lah kalao kau bagi signal...Dah la say SORRY pun tidak...Macam hariaammm okeh...

KEJADIAN KEDUA :-

Tempat Kejadian : Depan pintu nak masuk dalam Tesco Rawang

Sudah lah still dok bengang dekat hakak yang kurang ajo tadi...Ni time nak masuk dalam Tesco tetiba Pak Guard yang dok tunggu kat luar tu tahan...Dia kata "Cik, beg ini tak boleh bawa masuk"...Lantas aku menjawab dengan muka cengey "Apsal pulak...This is my shopping bag" sambil aku mengangkat2 beg tu tunjuk kat dia kot la dia ingat aku bawak barang lain masuk...Dijawabnya pula "Hari ni ada plastik bag"....Zuuuppp tetiba menyirap je aku lalu berkata "So?saya tak boleh bawa shopping beg sendiri ke??"...Dan sebelum berpanjangan En DF terus menarik saya masuk....Memang la sebenarnya tadak apa pun tapi disebabkan kes kejadian pertama tu so seperti perasaan MARAH itu berlarutan...Okeh aku tak kesah sebab memang tugas dia nak kena check...Tapi kau tak perlu lah cakap hari ni ada plastik beg...Aku pun tau...Kau bodoh ke??Sebab aku ni sedang menyokong kempen GO GREEN!!!Haiiyakkkkkk sajo bikin panassss...

KEJADIAN KETIGA:-

Tempat Kejadian : Dalam kereta otw balik rumah

Setelah berlakunya 2 kejadian yang dikira ringan itu, maka aku terpaksa mendengar lecture En DF..."Syg, cuba lah control ur temper...Tak payah nak marah2 macam tu...blaaa...blaaa..blaaaa... dan blaa....Aku ni tengah panas di dalam....En DF pulak dok bakar lagi...So aku mengamalkan SILENCE IS GOLDEN....Takot nanti bila aku bersuara seperti makan tebuan pulakk...Yang tak tahan tu diam2 tapi mulut muncung sedepa tanda protess...kah kah kah....

***Moral of the story, saya akan belajar mengawal perasaan amarah saya...***

3 comments:

!eNa PnG said...

adeh.. kalau aku pon,aku marah gak.. :d

Buzu Ediany said...

Buzu-->Iena

ha tu lah pasai kan...
p/s: syioknya dpt lik png..huhu

Anonymous said...

ok..kejadian kedua tu...memang aku tersangat marah..sbb aku pun sdg menyokong kempen tu..

yeah..silence is golden..memang bagus di amalkan utk bakal2 pengantin..salah satu langkah utk menghadapi lecture di masa2 akan datang..heeee