Monday, June 11, 2012

...Padan Muka They Ols...

Salam Ceria dan Salam 1 Malaysia

Saya kembali bersiaran...Bukan la nk updet cerita jalan-jalan mahupun makan-makan...Tapi nak luahkan perasaan yang sangat2 bersarat di lubuk sanubari gitu...Saya semakin FEDUP dengan segelintir manusia di HKKB...They are so so SELFISH...Bukan mudah untuk kita memuaskan hati semua pihak...Buat yang terbaik dengan kadar yang termampu...Tak perlu nak buat baik sangat!! Itu yang saya pelajari dari mereka...Atau dalam erti kata lain mereka mengajar saya untuk jadi sedemikian!!

Saya telah mencetuskan KONTROVERSI di kalangan semua staff...U ols yang memaksa saya untuk buat macam tu...Siapa lah antara u ols yang bijak pandai pegi report SPRM kata i ols makan duit u ols sebab tak bayar duit uniform??U ols tau ke konsep duit peruntukan atau waran?? U ols ingat macam zaman tok nadoq dulu ka kira bayaq gaji pakai cash?? U ols ingat we ols di Kewangan ni pegang duit cash berjuta2?? U ols bengap ke?? Ingat sesenang nak pelahap duit macam tu??

Sebab u ols tak paham konsep then u ols takmau tanya dan bila we ols habaq pun u ols tetap tak percaya so salah u ols la sebab u ols dilahirkan sebagai BUTA TULI...Berjam-jam i ols kena soal siasat sebab kebodohan u ols dan i ols didapati BERSIH dari segala tuduhan ok!!! Jadi kekdahnya i ols nak bagi pengajaran pada u ols sebelum i ols blah dari sini...U ols tunggu la bila u ols kena siasat pulak baru u ols tau sapa yang makan duit sebenarnya!! Evil tak i ols??Suka hati aku laaaa...

Sekian, terima kasih.

Saya Yang Menurut Perintah

5 comments:

!eNa PnG said...

Sabaq Mu...

Mie said...

Wah hangin satu badan ni... tapi kalau tak salah apa nak takut... kan..

Buzu Ediany said...

Iena PnG ---> huhu masih bertabah dan bersabaq dgn karenah depa...biasa la bertahun dok di takuk mcm tu bila nk ada sedikit perubahan smua nk melompat ;)

Mie--> ha'a mau tak marah dengan depa..cakap bukan2..betoi berani kerana benar.. ;)

Cik Nuur said...

aik?
ada plak ayat 'sebelum i ols blah dari sini' ..
jeng jeng jeng!

mintak tukaq gak kaa wei?

Buzu Ediany said...

Cik Nuur --> hahaha ha la aku mintak tukaq balik png tp takdak sapa nk mai kkb ni...selagi tadak org selagi tu la aku kena dok terperuk kt sini..sigh!!