Wednesday, November 21, 2012

...Sila Beri Penjelasan...

Salam Ceria dan Salam 1 Malaysia

This time i ols nak updet skit pasal SERVICE di Hospital KKM...Yes i'm apart of warga KKM but doesn't mean tak boleh nak complaint kan???

Ok nak cerita kisah my MIL yang telah disahkan oleh doktor klinik swasta di Langkawi menghidapi cataract pada sebelah mata kiri...Then i ols ajak lah dia check di Hospital Pulau Pinang so doctor said she need for further treatment...I ols mintak refer to HOSPITAL SULTANAH BAHIYAH (HSB)...The next day i ols bawak p HSB untuk nak amik appointment for Klinik Mata...Masa kat kaunter pendaftaran, the MA (medical assistant) bagitau kenapa tak buat di Hospital Langkawi saja sebab ada Pakar akan visit once a month...So that after diskusion, we agreed nak checkup kat Hospital Langkawi saja...Lagipun its easier for her nak ulang alik sebab dekat...Then bila pegi Hospital Langkawi, Klinik Mata kat sana refer balik pegi HSB....Ehh apa hal plak nak tolak kes ke sana ke sini sebab we ols dah confirm dengan HSB that Hospital Langkawi memang ada pakar visit...

So i ols tak puas hati sebab misi kat Hospital Langkawi not even bukak & baca pun referral letter tu then directly suruh p chekup kat HSB...I ols telah shoot satu email to Pengarah Hospital Langkawi dan Pengarah Hospital Sultanah Bahiyah then cc to Pengarah JKN Kedah...I ols cuma inginkan penjelasan kenapa Hospital Langkawi tolak kes bulat2 tanpa periksa...



As u ols know, any complaint have to take action within 24hours kan, so on the spot HSB reply my email and mintak details MIL...I ols pun bagi la...So my MIL kena checkup kat HSB on 19 Nov 2012.  The day before tu, ada la staff from Hospital Langkawi call MIL cakap mintak maaf sebab pegawai yang bertanggungjawab bercuti so telah diganti oleh orang lain so yang mengganti tu taktau...WTH!!!!  Then boleh pulak cakap kalau boleh sebelum makcik p Hospital kat Alor Star makcik singgah kat Hospital Langkawi kami nak check makcik...Masa p aritu takmau check kan...

Urusan checkup di HSB pada 19 Nov 2012 tu berjalan lancar then the doctor kat HSB terus suruh MIL admit katanya mata dah teruk.And alhamdulillah today my MIL dah selamat menjalani operation mata...

Anyway, i ols nak ucapkan jutaan terima kasih pada doctors and nurses di HSB yang menjaga my MIL sepanjang berada di ward...Moral of the story kadang2 u ols kena bukak mata orang atasan sikit sebab kadang2 bos2 ni taktau apa jadi...Kalau tidak kerana emel itu i ols rasa mesti kena ulang alik check up lagi sebab masa 1st time i ols tnya bila ada kosong untuk buat operation mata tu then the MA said paling cepat bulan FEB 2013...(rasanya diaorg saja kot terus buat operation sebab nak closed case)...

No comments: