Wednesday, February 13, 2013

...Rumah Ku Syurga Ku...

Salam Ceria dan Salam 1 Malaysia

Happy CNY everyone!! Ada yang masih bercuti?? I ols bekerja okeh...Ok pagi ni i ols rasa macam nak beletiaq sikit...Voleh???

Konsep entri kali ini adalah berkisarkan mengenai RUMAH KU SYURGA KU...Apa yang terlintas di fikiran u ols bila cerita mengenai konsep rumah ku syurga ku?? For sure semua membayangkan rumah agam bak istana...bungalow yang serba mewah, ada laman yang luas, gazebo yang cantik nak lepak2, ada kolam ikan dan kolam mandi...kan??kan?? Jangan menipu sebab i ols pun berfikiran yang sama...(cuma mampu berfikir dan berangan saja) ... Walaubagaimana pun konsep rumah u ols bergantung pada kemampuan u ols alrite...




Walau besar mana pun rumah kita kalau kita ni jenis tak reti mengemas aka pengotoq rumah yang cantik dihiasi perabot mahai pun nampak macam rumah tinggalan 14 kurun kan...Rumah ni tempat kita nak rehat, makan, tidoq dan untuk menenangkan fikiran setelah seharian kita bekerja...Kalau balik rumah tengok sepah sana sini, semua messy so apa yg u ols rasa?? rumah ku syurga ku ka rumah ku Neraka Jahanam?? (Maaf kalau bahasa kasar sebab tgh geram) 



Konsepnya sama juga kalau u ols duduk rumah kampung macam rumah tok i ols...kerusi kusyen kayu biasa ja...Takdak la jenama yang gah2 di pasaran...Kalau rumah yang kecik dan tidak berupa bungalow sekali pun dihias, dibersihkan serta dijaga kebersihan mesti akan rasa selesa...

Secara konklusinya, kebersihan di rumah adalah datang dari diri kita sendiri...Di situ dapat lihat keperibadian seseorang...Kalau rumah u ols kucing boleh berak, jilat bekas makanan dalam pinggan then pinngan tu u ols guna untuk makan walaupun dh cuci dan u ols pun buat taktau dan bole hidup dan hidu maka di situ u ols muhasabah la diri sendiri bahawasanya u ols itu pembersih atau sebaliknya....Sumpah i ols memang tak reti hidup dengan manusia pengotoq seperti ini!!! (Sambil dok taip entri ini pun sambil dok rasa kembang tekak)

Ok bye!!!

4 comments:

!eNa PnG said...

kalao kucing mmg tak brapa suka p umah org tue....

Buzu Ediany said...

kalau kncing berak kt luaq tkpa la..ni hishhh

Orga said...

macam marah dengan seseorang jer ni? hehe...depends dekat seseorang ler, kalau rajin, bela lah apapn, rumah mesti bersih :)

Buzu Ediany said...

Orga --> hahaha idok la marah sgt..Cuma takleh nak masuk dgn org cmni..