Saturday, August 23, 2014

...Jakarta & Bandung 2014 - Day 4 & 5...

Salam Ceria ~ Salam 1 Malaysia ~ Salam Kasih Sayang

Adehhh bercinta sungguh nak habiskan entry cuti-cuti ke Bandung nih...So marilah continue membaca catatan perjalanan i ols bagi penghabisan!!!

:::DAY 4 ~ (BANDUNG):::

Muka excited nak p shopping
Today is our shoppping day...Tempat pertama yang dituju selepas breakfast adalah PASAR BARU again! Yess memang tak puas kalau tak repeat...Memang we ols berpecah kali ni...Sebab senang nak cari barang masing-masing kan...Sekali lagi SIR CINTA menjadi pit stop sampai ada a few staff dia dah kenal...Perghhh harini fokus adalah mencari 10 pasang untuk diri sendiri, sepasang untuk mama, abah (kain untuk buat baju melayu)...Ha tengok siap ada mission nak beli 10 pasang ja dan memang cari ngam2 10 pasang okay tak lebih dan tak kurang...Punya lah bershopping sampai tak sedar jam dah pukul 2 petang...Singgah di Food Court untuk menikmati jus Strawberi yang masam manis untuk menghilangkan dahaga...





Lepas Pasar Baru, kami ke Factory Outlet Jalan Riau...Sempat merembat beberapa helai baju dan juga singgah di Perfume Collector...Beli la 2,3 botol perfume..Harga pun dah naik..Kalau sebelum ni beli 50ml = Rp50ribu now 50ml = Rp70ribu...So sila lah cuba mana bau yang berkenan di hati...



Then dah penat bershopping dari sepagi tadi baru lah teringat nak makan...Ohh kami belum lunch rupanya..Hah boleh gitu?? So ajak Pak Supir mencari Nasi Ayam Penyet...Kami ke RUMAH MAKAN KARAMBA (masakan khas Sunda)... Kat sini memang sedap try la Ayam Penyet memang terbaik sambal dia pedas gila!  Kenyang makan jom sambung shopping!





This time kami ke FO Jalan Dago pulak...Memang plan nak bermassage la konon kat AKAR SPA tapi tak sempat...Kalau berada di Jalan Dago jangan lupa singgah di KARTIKA SARI dan AMANDA BROWNIES untuk beli oleh-oleh...Ini juga a must try & buy kalau u ols sampai ke Bandung!!



Sekali lagi repeat ke Rumah Mode sebelum menamatkan acara kami pada hari ini...Dalam taktau nak beli apa terbeli la jugak sikit...Takpa esok dah nak balik mari kita habiskan sisa rupiah yang ada...Selesai di Rumah Mode minta Pak Supir singgah di D'Cost Seafood nak tapau for dinner...Sebab dah macam tak larat nak makan kat sana...

Balik ke Apartment, masing-masing memang keletihan...Tunggu turn nak mandi pastu makan...Pastu siap mempacking beg baju...Confirm akan extra buggage!




:::DAY 5 ~ (BANDUNG - KUL - PEN):::

Seawal belum subuh kami dah bangun...Sejukkk memang segan nak bergerak! Tapi apakan daya sebab flight kami balik ke KL jam 8.30am so ku gagahi juga melangkah...Jam 5.30pagi dah siap check out...Tiba di Bandara Husein Sastranegara sekitar jam 6pagi...Memang gulap gulita lagi...Airport pun still lengang...Just tunggu kaunter bukak ja nak p check in luggage...Sementara menunggu kami bersarapan di sebuah gerai yang terletak betul2 di depan airport ntah apa nama kedai makan tu..Sedap la pulak Nasi Goreng dan Meehun Goreng depa...Lapaq kot...Hahaha its time to boarding...Bye Bandung...Terima kasih di atas fasilitinya...InshaAllah panjang umur i ols kembali lagi!!



Hampir jam 12tengah hari we ols selamat mendarat di LCCT... Aunty, Tok, Aunty Sal & Aunty Sab tunggu next flight untuk balik ke Penang i ols dan En DF drive balik ke Penang...So sekian saja cerita i ols bersama family bercuti ke Bandung dan Jakarta...See you again!!!

No comments: