Saturday, November 20, 2010

...JaLaN-JaLaN @ NiLai 3 dAn PaNtai BaGaN LaLaNg SeaFood...

Salam Ceria dan Salam 1 Malaysia...
...Pertama sekali mohon maaf sebab entri ni diupdet terlewat sedikit...Sepatotnya entri ni b4 aku ke Indon lagi...Tapi memandangkan masa begitu sempit...Kebizian di kantor dengan meeting dan audit membuatkan aku tak sempat nak updet...So back to the track, this time nak cerita pasal aku ke Nilai 3 bersama En DF dan Misi Iena...
...Berposing di Nilai 3...

...Misi Iena...
...Tujuan ke Nilai 3 adalah untuk mencari bahan2 untuk event December nanti...Disebabkan Misi Iena yang akan tolong aku membuat deco itu maka dia perlu turut serta...Frankly said, sepanjang aku dok pegi Nilai 3 aku memang tak pernah pulak nak masuk kedai2 untuk aksesori perkahwinan...Rupa-rupanya di Nilai 3 menyediakan begitu banyak pilihan dengan harga berpatutan...Pilih lah barangan buatan Malaysia...Kami menservey dari satu kedai ke satu kedai...Mencari idea utk deco kotak hantaran...Tapi malangnya semua kedai tak membenarkan mengambil foto...Demmnn...Nasib Misi Iena sempat curik2 snapping...So dah decide kaler untuk hantaran adalah Peach + Gold...Antara barang yang dibeli termasuk lah reben, kotak, foam,kain nett dan bunga hiasan...Aku memang tak tahu menahu sangat pasal bab ni so aku serahkan pada Misi Iena...Nasib ada dia...Tenkiu ye misi...
...Misi Iena lagik...
...Kedai Aksesori Pengantin...
...Kat tengah jalan pun sempat posing...
...Selesai berbelanja di Nilai 3, En DF yang menjadi pengikut setia kami berdua mengajak kami makan seafood kat Pantai Bagan Lalang, Sepang...Tak jauh dari Nilai 3...Tapi En DF mamun agaknya so dia tersesat jalan...Jauh kami memusing...Sebenarnya kalau dari Nilai 3 dalam setengah jam je..Tp disebabkan dia sesat, maka sudah jadi satu jam lebih...haiiyoooo memang kena pakai GPS lah next time...Sesampai kami di sana, terus mengorder makanan....Menu yang diorder silah rujuk gambar2 di bawah...Overall masakan dia biasa ja...Tapi semua pedasss...Sedap lagi di Aroma Ikan Bakar...
...Cik ZE & En DF serta minuman kami...
...Ikan masak 3 rasa...
...Sotong Goreng Tepung...


...Kailan Ikan Masin...
...Tomyam Campuq...
...Telur Dadar...
...Asam limau kicap untuk cicah dgn ikan bakar...
...Ikan Pari Bakar...
...Misi Iena tgh menjamu selera...
...Hasil selepas melahap....

1 comment:

sunmelonz said...

wow... lama tak tngok kak iena... kirim salam kat kak iena ya buzu... :)