Monday, March 14, 2011

...tRipLe CeLebRatioNs + TrIpLe HaPpInESs = AWESOME MOMENTO...

Salam Ceria dan Salam 1 Malaysia 

Haluuu u ols...Semoga u ols sentiasa berasa hebat okeh...Anyway entri kali ni mengisahkan double triple keseronokan pulang ke kampung halaman...Agak lama jugak aku tak balik Penang...Rasanya last time cuti CNY...Kali ini aku pulang kerana memenuhi 3 jemputan kawan2 kawen...Jom layan al kesah aku di Penang...

Hari Jumaat (Malam)... aku tunggu Hamzah di Restoran Jejantas Sg Buloh sebab aku tumpang dia balik Penang...Turut ikot serta adalah Jack (adik aku) and Capang...Terasa sudah lama tak balik sama2 macam ni...Dulu time study kami akan balik raya reramai camni...Memang best sembang2..Gosip2..tak terasa masa berlalu,tup tup dah sampai Penang....Sampai lebih kurang jam 1am terus menuju ke NASI KANDAR BERATUR...Semua nak lepas gian...Memang macam orang kebuluran...Hahahaa...Dah kenyang Hamzah pun hantaq kami balik...Terima Kasih Hamzah....

...Nasik Kandaq Beratuq yang menjadi idaman ramai...

...Hamzah dan Nasiknya...

...Jack dan Nasiknya...

...Capang dan Nasiknya...



~Mari kita lihat hasilnya~
|

|

|

|

|

...Kiri Pinggan Capang dan Kanan Hamzah punya...

...Ini Jack punya...

Hari Sabtu (Siang hari)... Cadang mau breakfast di Pasar Taman Tun Sardon tapi terlewat bangun...Maklum lah semalam sampai umah pun lewat...Hari ni tengah hari dah janji dengan Cik Aleen Rahman nak pergi WEDDING FARAH IZANI DAN NIZAM di Kampung Melayu....Cik Aleen menjemput saya...Farah Izani adalah teman saya ketika belajar di UiTM Jengka, Pahang...Masa kami tengah makan2 datang pula geng Cik Ona, Cik Wati dan Cik Nana...Apa lagi gegar okeh table tu kami dok sembang....Lepas tengok tetamu pun semakin ramai jadi kami pun beredar dan sambung cerita di BURGER KING, Sg Pinang...Lepaks dan sembang sampai ke petang...Oh tidak boleh lama2 sebab ada agenda lain lagi...Kami bersurai...

Bersama Pasangan Farah + Nizam...Betudung merah Cik Aleen, duduk bersimpuh dari kiri CIk Nana, Cik Wati dan Cik Ona...

...Cik Aleen tengah bergosip @ Burger King...


Hari Sabtu (Malam)... Family dinner di Restoran Sri Idaman yang terletak di Sungai Ara...Actually dinner ni skali harung nak celebrate belated besday MAMA...Tak dapat nak snap pic byk2 sebab entah pesaipa camera aku mcm probs gambaq takmau clear...So dapat snap sket2 saja...Lepas potong kek dan makan bersama family aku ke E-GATE pulak lepak bersama best pren forever la sangat kan...hahaha....Kami memilih PAPARICH sebagai port...Capang, Boboy, Misi Iena, Ieda dan bf, Hamzah yang hadir pada malam tu...Kami celebrate besday Misi Iena yang memang jatuh pada 12 MAC dan belated pada Hamzah 3 MAC combined skali...Kek Choc Moist disponsor oleh Cik Shahida...Sedap!Topik cerita adalah berkisar tentang kawan2 sekolah...Best terkenang zaman jadi Pengawas Sekolah (nak mention jugak kan!)....Bersurai jam 12 mindnite...Akan tetapi aku, Capang dan Boboy meneruskan ke Gurney Drive...Saja nak lepak2...Pulang ke rumah hampir 3am...

...With my family...

...Besday Gurl; Misi Iena + Besday Boy; Hamzah...

...Shahida (org yg sponsor besday kek ni) and Capang...
Hari Ahad (Siang hari)...Hari ni akan menghadiri kenduri kawen lagi...ada 2 jemputan satu di TELUK BAHANG dan JAWI...Seperti biasa berjanji bersama Cik Azleen...Kami ke WEDDING SYAFIQAH DAN MUKHRIZ di Teluk Bahang dulu...Memang kami datang awal pengantin baru lepas Akad Nikah...So sempat bergambar dengan Pengantin Perempuan saja...Fiq adalah rakan sekolah menengah aku...Kemudian kami sambung studi sama2 kat UiTM Jengka dan UiTM Shah Alam...Lepas makan dan salam2 pengantin kami beredar ke Jawi pula bagi menghadiri WEDDING ADIL DAN SURAYA...Kawen jugak akhirnya kekasih gelap aku nieh...Hehehe...Lepas kenduri kami pulang sebab aku kena siap2 nak pulang ke KKB...Jam 5.30pm selepas salam cium tangan abah dan mak aku dan Jack bergerak pulang....

...Selamat Pengantin Baru Fiq...

...Dari kiri Hanan, FIQ, Me and Aleen...

...Pasangan Adil dan Suraya...

...Bersama Fazs dan Abg Rosli...Team KDU dlu...

Hari Ahad (Malam)...Jack hantaq aku sampai tol rawang...Kemudian En DF dah sedia tunggu...Meneruskan perjalanan pulang ke rumah...Lepas hantaq aku kat umah En DF pun pulang...

***Tahniah kepada pasangan pengantin Farah+Nizam...Fiq+Mukhriz...Adil+Suraya...Semoga ikatan yang terbina itu akan kekal sepanjang hayat***

***Happy Besday kepada MAMA...HAMZAH dan MISI IENA...Semoga Allah SWT sentiasa memberi rahmat kepada kalian....Sayang kamu semua***

2 comments:

!eNa PnG said...

TQ mu...



amin... :)
sayang kamu jugak...

Buzu Ediany said...

welkam mu...dapat jugak kita lepak sesama kan...besh2...kalao reramai dapat p cuti2 lg keseronokan berganda...hehehe :)