Saturday, June 11, 2011

...KARAK Laluan Puaka...

Salam Ceria dan Salam 1 Malaysia



Omagad....tajuk pun dah sereeemsss...Yeahh bebeh saya sudah menonton movie terbitan Yusry KRU ni...Actually this was unplanned...We ols nak p tengok SUPER 8 tapi tiket semua sold out...Padan muka tak reti2 nak book online kan...So cuma ada movie ni sajo...Maka kami pun layan je lah KARAK LALUAN PUAKA ni...Terbukti saya seorang yang penakut pait okeh...Scene yang memula sudah menjerit dan melambung serta bertaburan popcorn saya...hoho...

Sinopsis ceritanya begini......................................

"...Jalan KARAK ni memang dah sinonim dengan legend yang dikaitkan dengan VOLKSWAGEN KUNING...Kira since aku skolah lagi dok dengaq orang dok cerita pasai ni...Dalam movie KARAK ni, berkisahkan 4orang budak kolej...JACK, NIK, IDA, ZURA...Kira kapel2 la ni...Diaorang nak ke Kuantan...OTW tu Karak Highway jem sebab ada excident...Maka mereka mengambil keputusan untuk menggunakan jalan lama KARAK...Start pada tu bermula lah episod yang menyeramkan...Sampai kat satu selekoh yang tetiba diarang nampak macam ada budak sekolah melintas time mengelak tu terus eksiden...
Masa kat dalam utan tu macam2 yang berlaku...So if nak tau apa yang berlaku, kena la pegi tengok sendiri...Nanti kalao aku cita tak suspen pulak...(Sebenarnya alasan malaih nak taip kan)huhu..."

Overall bagi aku cerita ni agak menyeramkan tapi KHURAFAT lagi terbaek...Sekali lagi tahniah buat Yusry KRU sebab berjaya menghasilkan filem melayu yang berkualiti...

p/s: lately ni aku rasa mcm sering ja dok menonton filem melayu...takpa menyokong industri filem melayu Malaysia tak rugi u olss...

No comments: